Thursday, February 5, 2009

MOLE..(CAMPUS QUIRK)

Tahi lalat begitu sinonim dengan kita semua. Ada yang terletak di wajah dan anggota badan. Ada yang besar ada yang kecil. Tapi itu semua tidak penting kerana jikalau ia teletak di wajah ia adalah penyeri.

Bagi kaum hawa tahi lalat sebagai pemanis wajah. Ramai lelaki terpikat dengan adanya tahi lalat. Tapi yang menganehkan saya ada mahasiswi USIM sanggup membuat tahi lalat palsu. Tambahan pula saya sangat mengenali orang itu. Saya terdengar berita ini sudah lama iaitu semasa semester 2 lagi dan berlarutan sehingga ke hari ini.

kawan aku cakap, dia sendiri juga tahu kes ni. bila je nak bersiap untuk pergi ke kelas mengambil masa yang lama. aku pun heran.

Ramai juga orang lain yang menegur dengan kewujudan tahi lalat buatan pelajar tersebut. Ada yang mengatakan ia sangat cantik dan ada yang perasan bahawasanya tahi lalat itu adalah palsu. Cara pembuatannya begitu senang dan simple sahaja iaitu menggunakan dakwat basah.

Cerita ini bukanlah untuk mengaibkan mahasiswi tersebut malah sebagai pengajaran kepada kita semua bahawasanya membuat tahi lalat palsu berdosa kerana mengubah ciptaan Allah. Kita perlu sedar dan menerima apa yang dikurniakan oleh Allah. Oleh itu kita tidak sepatutnya mengubah segala ciptaan Allah demi kepuasan diri sendiri.

2 comments:

  1. Hah memang pelik!! tapi benarkan, sesetengah manusia langsung tak memikirkan rasa malu dan takut demi untuk cantik.Rasanya K.Long pn kenal ker? hehe....
    Tau tak? K.Lng ada terbaca dalam sebuah buku yang mengatakan bahawa pada Zaman jahiliyyah dulu, para wanitanya sanggup mencederakan wajah demi untuk membuat tahot lalat palsu....
    KITA HARUS REDHA DAN MENERIMA AJE KETENTUANNYA...

    ReplyDelete
  2. mmg pelik..tp benar.ye, betol tu cakap k.long..
    ooo, ye ke..bole la nak pinjam buku tu.kiki.kita seharusnya menerima segalanya..

    ReplyDelete

About Me

My photo
aku ada dua mata.. dua telinga.. dua tangan.. satu hidung.. dan yang lain kalau awak nak tau tanya la aku sendiri eh..ahaks.

..AliN..

..DeAL0va..

AlOhAi..

Hai..Sudi-sudikan la korang baca dan komen blog aku.. kalau ada salah dan silap ampun maaf dipinta. Enjoy…