Thursday, February 5, 2009

PERSAHABATAN

Me..Kak Ya, Kak Long dan Ida
Persahabatan begitu penting dalam kehidupan setiap insan. Tanpa persahatan kita akan merasa sunyi dan tidak bermakna. Namun ada sesetengah persahabatan wujud ketidakpersefahaman. Perkara sebegini perlu dielakkan untuk menjernihkan nilai-nilai persahabatan yang sedia ada dan perlu menghargainya.

Pilihlah orang yang mempunyai minat yang sama seperi kita supa mempunyai persefahaman tetapi jangan mengenepikan sahabat yang tidak mempunyai persefahaman dengan kita. Sedarlah tiada siapa yang sempurna di dunia ini, setiap orang mempunyai sifay yang aneh dan kecacatan, dan menerima segala kecacatan itu sebagai kunci persahabatan yang baik.

Oleh itu setiap persahabatan perlu dihargai dan belajarlah daripada satu sama lain untuk keceriaan dalam persahabatan. Jangan biarkan faktor luaran seperti stress menjejaskan persahabatan kita. Tetapi kawan yang baik akan membenarkan kita melepaskan perasaan kerada mereka. Tetapi jangan hanya mempergunakan mereka untuk melepaskan perasaan. Sebagai balasan kita sepatutnya bersedia untuk mendegar luahan perasaan mereka pula.

2 comments:

  1. sahabat bukan bermaksud memiliki...
    segala masalah yang tidak dikongsi tidak bermaksud kita bukan tidak penting dalam bersahabat. mungkin sesuatu rahsia tersebut hnya untuk privacynya je tanpa pengetahuan org len...

    ReplyDelete
  2. yep, mmg x dinafikan..kita x boleh nak paksa seseorang tu tuk cakap semuanya..dalam persahabatan kehormatan tu sangat penting..

    ReplyDelete

About Me

My photo
aku ada dua mata.. dua telinga.. dua tangan.. satu hidung.. dan yang lain kalau awak nak tau tanya la aku sendiri eh..ahaks.

..AliN..

..DeAL0va..

AlOhAi..

Hai..Sudi-sudikan la korang baca dan komen blog aku.. kalau ada salah dan silap ampun maaf dipinta. Enjoy…