Tuesday, February 3, 2009

BANGKIT PALESTIN... BANGKITLAH!!!















seorang pejuang Israel mengacukan senjata terhadap wanita dan kana-kanak


Sejak aku mula mendegar isu ini di media massa, aku terpana seketika kerana Negara Islam tidak putus-putus menjadi mangsa kekejaman orang kafir. Tidak ada nilai kemanusiaankah mereka? Aku merasa sedih..marah.. kerana saudara kita, Kanak-kanak…golongan wanita…warga tua yang menjadi sasaran mereka…dimanakah nilai-milai kemanusiaan mereka? Dimana? Sehingga golongan yang tidak terkecuali menjadi mangsa rakus Israel.. Aku sedih kerana melihat mereka bergelimpangan di merata


tempat..

Ya ALLLAH..bantulah agamamu..bantulah pengikutmu sebangaiman yang telah termaktub di dalam kitab sucimu..musnahlah Israel..agar meraka tahu akan kekuasaanmu..aku berharap padamu..

Kita seharusnya bersyukur kerana berada di bumi Malaysia, bumi yang aman..harmoni..sentosa..dan segala nikamt tetap berada disini..oleh itu kita seharusnya menjaga keamanan ini..

Kemelut kemanusiaan di Semenanjung Gaza dilihat semakin rumit serta menyebabkan krisis kemanusiaan terbesar dalam sejarah dunia abad ke 21. dilemma politik yang disebabkan oleh pertembungan tiga penjuru diantara Israel dengan pejuang politik Palestin iaitu Fatah dan Hamas telah menyebabkan krisis politik mulai merebak kepada krisis kemanusiaan. Sebagaimana yang kita tahu krisis kemanusian Palestin telah sekian lama bertapak sejak penubuhan Israel pada 11 mei 1948. sejak itu, Palestin semakin hari semakin lenyap dijajah Israel secara kekerasan. Apa yang berlaku di Gaza kini pelu mendapat perhatian masyarakat antarabangsa…


No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
aku ada dua mata.. dua telinga.. dua tangan.. satu hidung.. dan yang lain kalau awak nak tau tanya la aku sendiri eh..ahaks.

..AliN..

..DeAL0va..

AlOhAi..

Hai..Sudi-sudikan la korang baca dan komen blog aku.. kalau ada salah dan silap ampun maaf dipinta. Enjoy…