Sunday, February 8, 2009

PERHIMPUNAN MEMBANTAH KEKEJAMAN ZIONIS


mahasiswa USIM dalam perarakan membantah kekejaman Zionis


HIDUP...HIDUP!!! HIDUP.PALESTIN!!!

HANCUR...HANCUR…HANCUR ISRAEL!!!


Itulah laungan yang bergema sepanjang perarakan menyuarakan bantahan terhadap Zionis. Aku merasa sayu dan sedih apabila mengenangkan nasib masyarakat di bumi Palestin. Apakah kesudahan masyarakatnya..aku berasa bertuah apabila menjadi anak Malaysia yang kini aman dan harmoni.


Aku turut serta dalam perarakan tersebut sebagai bukti sensetiviti kita terhadap kekejaman. Perhimpunan ini dianjurkan oleh sekretariat pendakwah muda (SPMM) pada 13 Januaru lalu yang bermula di bangunan Canselori dan berakhir di Stadium tertutup nilai.


Aku merasa bertuah apabila berada di USIM kerana dapat menyuarakan hasrat ketidakpuasan hati terhadap Israel. Perhimpunan ini merupakan kali pertama di USIM. Begitu ramai mahasiswa yang turut serta membantah kekejaman ini. Aku berasa apabila melihat sepanduk yang menyentuh perasaan. Sepanduk itu hasil kreativiti student sendiri. Tu yang aku kagum, ikhlas dari hati yan luhur.


Aku harap satu hari nanti Israel aka hapus di bumi Palestin. Aku mamapu berdoa untuk memberi keamanan kepada mereka semua. HIDUP PALESTIN!!!

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
aku ada dua mata.. dua telinga.. dua tangan.. satu hidung.. dan yang lain kalau awak nak tau tanya la aku sendiri eh..ahaks.

..AliN..

..DeAL0va..

AlOhAi..

Hai..Sudi-sudikan la korang baca dan komen blog aku.. kalau ada salah dan silap ampun maaf dipinta. Enjoy…